Dzieci długie godziny spędzają tylko we dwoje. Czekają na przyjście kogoś, być może na powrót rodziców, a może przeciwnie - chcieliby z mieszkania wyjść. Za oknem słychać swobodnie latające gołębie. Chłopiec i jego młodsza siostra z tęsknotą spoglądają w stronę drzwi. Dziewczynka przesiaduje na okiennym parapecie. Malec przykłada ucho do zegarka. Czas zdaje się płynąć zbyt wolno.
Historia w Jajku opowiadana jest wyłącznie za pomocą obrazu i muzyki. Zgodnie z obowiązują wówczas zasadą realizacji etiud wypracowaną przez Wojciech Jerzego Hasa z ekranu nie pada ani jedno słowo. Bohaterowie porozumiewają się za pomocą gestów, mimiki, spojrzeń. Tendencję do ograniczania dialogu odnajdujemy również w późniejszych filmach reżyserki. Jej bohaterowie są często zamknięci w sobie, raczej milczący, a pojedyncze wypowiadane przez nich słowa nabierają szczególnej wagi. Kędzierzawska, jak w niemal we wszystkich późniejszych filmach, próbuje wniknąć w świat dzieci. Nie tylko o nich opowiedzieć, ale pokazać rzeczywistość ich oczyma, oddać ich wrażliwość. Stąd skupienie w Jajku na detalach oraz przewaga ujęć zrealizowanych z punktu widzenia głównego bohatera.
Produkcja: 1982
Premiera: brak informacji
Reżyseria:
Muzyka:
brak informacji
Obsada:
dziewczynka
chłopiec
01.160902
(POL) polski,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz